Contrar credintelor prezente, vinul rosu e contraindicat sanatatii
Sute de studii savante efectuate de-a lungul anilor au conchis ca vinul rosu este benefic sanatatii. Diferite erau doar binefacerile licorii divine, asa cum le evaluau cercetatorii. A venit apoi, recent, randul vinului alb, despre care s-a spus, tot pe baza stiintifica: face bine organismului. Desigur, indiferent de culoarea vinului, sfatul expertilor era: a se consuma cu moderatie.
Iata insa ca specialisti parizieni in domeniul medical – culmea, chiar din patria vinului rosu de calitate – au confectionat un ac gata sa gaureasca balonul unanimitatii privind foloasele aduse de vin sanatatii. Concluzia lor socanta este urmatoarea: consumarea unui singur pahar de vin in fiecare zi (sau un tap de bere, sau o tarie mica) face sa creasca probabilitatea imbolnavirii de cancer cu 168 la suta- sau a cancerului de colon cu 9 procente!
Profesorul Dominique Maraninchi, presedintele Institutului National de Cancer, de la Paris, a afirmat chiar ca cel mai mult rau il fac dozele mici de vin baute zilnic. – si ca nu exista niciun prag, oricat de mic, sub care consumul de vin sa fie benefic sanatatii.
Studiul contrazice flagrant numeroase alte studii potrivit carora antioxidantii din vinul rosu, departe de a spori riscul de cancer, il reduc, si ca un pahar de vin cotidian e bun pentru ficat. Un alt studiu, publicat anul trecut in revista medicala Neurology, conchide ca in cazul bautorilor de vin in cantitati mici, maladia Alzheimer se instaleaza cu 85 la suta mai incet decat la abstinenti.
Marea Britanie se plaseaza pe locul 10, in topul mondial al tarilor, dupa criteriul consumului de alcool, cu 12 litri de alcool pur pe gatlej de locuitor, intr-un an. Pe locul intai se afla Luxemburgul, cu 16 litri. Pe locurile urmatoare se gasesc Republica Irlanda, Ungaria si Republica Moldova, cu aproximativ 14 litri.
Comentarii
ARTICOLE ALEATOARE
Exista cu adevarat deochi? Modalitati de contracarare a deochiului
Deochiul este una dintre cele mai vechi superstitii ale lumii, fiind atestat inca de pe vremea vechilor egipteni. Reprezinta si unul dintre cele mai neobisnuite blesteme, caci nu poate fi aruncat decat de cei care au ei insisi un „ochi rau” si, ceea ce este remarcabil, poate fi neintentionat....
Deasupra unei biserici a aparut un inger cu aripi verzi
Raiul a parut sa trimita pe pamant aripile verzi ale unui inger intr-o expunere dramatica a luminilor nordului. Licarirea magnifica a luminat cerul vreme de trei ore deasupra bisericii Sidumula, in Borgarfjord, Islanda, care are o cruce electrica pe propriul turn.
Luminile apar cand furtuni solare trimit...
Traditii si superstitii de Boboteaza
Boboteaza, sau Botezul Domnului, semnifica sfintirea apelor din intreaga lume, fiindca Iisus S-a coborat in raul Iordan pentru botez. Locul unde se desfasoara slujba se alege impreuna cu preotul satului, intr-un spatiu mai larg, unde sa fie o fantana, in imediata vecinatate a unei ape curgatoare, in...
Minunea pietrei care leviteaza de la Shivapur
A fost odata un mistic…
India…la 180 km de marele oras indian Bombay se afla satul Shivapur, unde a trait un mare sfant musulman sufist, Qamar Ali.Acesta s-a nascut intr-o familie de musulmani vanjosi. Qamar Ali, spre deosebire de fratii sai puternici si musculosi, era mai degraba firav....
Cum gnosticii credeau ca aceasta lume a fost creatia unei fiinte rele
Basilides era un gnostic cunoscut care credea ca Universul este impartit in 365 de eoni, sau cercuri spirituale, si ca suma acestora era Tatal Suprem; acestuia i-a dat apelativul kabbalistic de Abraxas, ca fiind simbolul din punct de vedere numeric al puterilor Sale divine, al proprietatilor si emanatiilor...
Sute de studii savante efectuate de-a lungul anilor au conchis ca vinul rosu este benefic sanatatii. Diferite erau doar binefacerile licorii divine, asa cum le evaluau cercetatorii. A venit apoi, recent, randul vinului alb, despre care s-a spus, tot pe baza stiintifica: face bine organismului. Desigur, indiferent de culoarea vinului, sfatul expertilor era: a se consuma cu moderatie.
Iata insa ca specialisti parizieni in domeniul medical – culmea, chiar din patria vinului rosu de calitate – au confectionat un ac gata sa gaureasca balonul unanimitatii privind foloasele aduse de vin sanatatii. Concluzia lor socanta este urmatoarea: consumarea unui singur pahar de vin in fiecare zi (sau un tap de bere, sau o tarie mica) face sa creasca probabilitatea imbolnavirii de cancer cu 168 la suta- sau a cancerului de colon cu 9 procente!
Profesorul Dominique Maraninchi, presedintele Institutului National de Cancer, de la Paris, a afirmat chiar ca cel mai mult rau il fac dozele mici de vin baute zilnic. – si ca nu exista niciun prag, oricat de mic, sub care consumul de vin sa fie benefic sanatatii.
Studiul contrazice flagrant numeroase alte studii potrivit carora antioxidantii din vinul rosu, departe de a spori riscul de cancer, il reduc, si ca un pahar de vin cotidian e bun pentru ficat. Un alt studiu, publicat anul trecut in revista medicala Neurology, conchide ca in cazul bautorilor de vin in cantitati mici, maladia Alzheimer se instaleaza cu 85 la suta mai incet decat la abstinenti.
Marea Britanie se plaseaza pe locul 10, in topul mondial al tarilor, dupa criteriul consumului de alcool, cu 12 litri de alcool pur pe gatlej de locuitor, intr-un an. Pe locul intai se afla Luxemburgul, cu 16 litri. Pe locurile urmatoare se gasesc Republica Irlanda, Ungaria si Republica Moldova, cu aproximativ 14 litri.







De la o vreme, atunci cand vad rezultatele unor cercetari, ma intorc la una si aceeasi concluzie metafizica: cercetatorul va descoperi mereu in cercetarea sa lucrul asupra caruia isi va indrepra atentia si credinta. Cu alte cuvinte, toti au dreptate si cercetatorii dinainte si astia.